Zdrowy czosnek

    komentarze 0   czytano 343

Codzienne zjadanie jednego ząbka czosnku ma korzystny wpływ na serce, krew, jak również może pomóc w zapobieganiu raka.


Dzięki dużej zawartości pochodnych siarki, przypisuje mu się dobroczynne właściwości. Ponadto ząbki czosnku zawierają: olejek eteryczny do 0,2%, cukrowce, białka, inulinę, związki mineralne (wapń, fosfor, jod, miedź, żelazo, tytan, molibden, kobalt, nikiel, mangan, chrom, magnez i cynk), witaminy C i B, fitosterole, glicynę i cysteinę. Zmiażdżony, świeży czosnek wydziela alicin, substancję, która posiada jak stwierdzono poprzez szereg doświadczeń laboratoryjnych, silniejsze działanie antybiotyczne niż penicylina czy tetracyklina. Czosnek warto spożywać po kuracjach antybiotykowych. Dzięki swoim właściwościom niszczy bakterie i drożdżaki. Dlatego polecany jest szczególnie przy grzybicach, pasożytach i pleśniawkach. Skutecznie wspomaga walkę z chorobą pasożytniczą wieku dziecięcego.

Choroby serca

Czosnek doskonale wpływa na układ krążenia, działa przeciwzakrzepowo, obniża poziom cholesterolu we krwi oraz poprawia przepływ krwi, co jest pomocne w zapobieganiu chorób takich jak zawał serca i udar mózgu. Dlatego powinny go spożywać osoby zagrożone chorobą wieńcową lub wylewem.

Cukrzyca
Czosnek silnie oddziałuje na trzustkę pobudzając ją do wydzielania insuliny. Dzięki tej właściwości polecany jest szczególnie cukrzykom. Obniża poziom cukru we krwi a jednocześnie działa uodparniająco i przeciwutleniająco.

Przeciwutleniacz
Czosnek jest bogaty w przeciwutleniacze, a więc może być pomocny w zapobieganiu wielu różnych rodzajów raka. Jako przeciwutleniacz wspomaga również nasz organizm w walce z toksynami i zanieczyszczeniami środowiska.

Zdrowie stawów

Badania wykazały, że osoby spożywające większe ilości czosnku były mniej narażone na choroby zwyrodnieniowe stawów.

Wzrost wchłaniania żelaza i cynku

Badania wykazały, że spożywanie czosnku z produktami bogatymi w żelazo i cynk, zwiększa wchłanianie tych niezbędnych składników mineralnych. Jest to szczególnie ważne dla wegetarian, których dieta zawiera mniejsze ilości cynku i żelaza.

Wpływ na zdrowie skóry
Sok ze świeżego czosnku zabija wirusy oraz bakterie. Leczy trądzik pospolity i inne choroby skórne. Można go stosować w oparzeniach i odmrożeniach II stopnia, w odczynach popromiennych, w przypadku nadżerek, zainfekowanych ran. Powoduje rozrost naskórka.

Jeśli nie jesteś przyzwyczajony do jedzenia czosnku, zalecamy powolne wprowadzanie go do swojej diety. Dodawaj posiekany czosnek do ryżu, makaronu, sosów lub potraw z duszonych warzyw, jako zdrowy dodatek do posiłku.

Należy pamiętać, że czosnek w formie nieprzetworzonej ( czyli świeży a nie w tabletkach) jest najskuteczniejszy. Jednak nie należy również zjadać go zbyt dużo, bo efekt może okazać się odwrotny od zamierzonego. Powinny uważać na niego kobiety w ciąży oraz osoby przyjmujące insulinę, gdyż może wchodzić w reakcję z przyjmowanymi lekami.

VN:F [1.9.22_1171]
Rating: 8.8/10 (9 votes cast)
Zdrowy czosnek, 8.8 out of 10 based on 9 ratings

PODOBNE ARTYKUŁY
SOCIAL
NAJNOWSZE
skóra wrażliwa

Pielęgnacja skóry wrażliwej

  komentarze 5
PRACA
COSMOTEST - recenzje kosmetyków

Masz dość brzuszka? mięśnie brzucha , najwięcej informacji. Zwróć szczególną uwagę: udar niedokrwienny , w tym przypadku lepiej dmuchać na zimne.